luni, 30 iulie 2012

Tu cu cine faci voting?

Eh, s-a terminat si harmalaia referendumului.

Nu stim inca cine a castigat batalia, nu stim inca daca Antonescu isi prelungeste somnul dulce la Cotroceni sau reincepe tirania lui Basescu, dar un lucru e clar, e prima data cand politica starneste atat de mari pasiuni in sufletul oamenilor.

Referendumul asta a dezbinat intreaga tara, a impartit lumea in "ai nostri" si "ai lor", a dezbinat familii si a sadit samanta de ura intre oameni.

 - Ai mei m-au sunat sa fie siguri ca ma duc la vot, "ca asa face un om responsabil". O prietena a fost ameninta de mama ei ca nu va mai primi mancare "home-made" daca nu merge sa voteze.

 - Am auzit programatori certandu-se in birou nu pe chestii arzatoare de gen Java e mai buna decat .Net, ci pe motive absurde de genul "ma, tu tii cu comunistii". Asa ceva era de neconceput acum cativa ani. Tin minte o discutie intre doi project manageri: "Ma, Isarescu e primul ministru?", "Nu ma, e ministru de finante". (nu era nici una nici alta, evident).

 - Facebookul s-a umplut de politica ca de noroi. Vorba unei blogarite, mi-e si dor de vremea cand oamenii ma invitau sa crestem gaini impreuna in Farmville, acuma ma invita doar la revolutii si contra revolutii si jos Basescu.

 - Cand am ajuns in sectia de votare, la primarie, pe la ora 7, tanti presedinta de comisie tocmai primea un telefon: "Da, da, toata lumea a votat aici. Sigur, toti am votat. Numai x-ulescu de la nush' ce serviciu nu a fost la vot.". Desigur, e interzis sa faci presiuni asupra angajatilor primariei, dar e evident ca nici nu se punea problema ca acest referendum sa fie legal si liber.

Intr-un fel e bine, zic eu. In fond si la urma urmei, e bine ca oamenii au invatat ca e necesar sa te implici in alegerea celor care i-au decizii in numele tau.

Pe de alta parte, e dureros sa vezi cum un singur om reuseste sa divizeze o societate. E una dintre chestiile pe care i le pot imputa lui Basescu, pentru ca eu l-am sustinul prin vot de patru ori pana acum. Nu cred ca natiunea asta a fost mai divizata decat acuma, cu strigate de basisti si uslinosi care se aud la fiecare colt de strada, cu atacuri la persoana, cu senzatia aia de cine e cu noi e bun, aialalti is raul intruchipat, numele fiarei si au pete negre in cerul gurii. Un presedinte nu trebuie neaparat sa fie ales si dorit de toata lumea, dar rolul lui e sa reprezinte pe toata lumea. E anormal sa ai un presedinte care reuseste sa alieneze complet o parte insemnata din populatie. Tara aia nu functioneaza ca lumea.

Oricum, bine ca s-a terminat. Voi cu cine faceti voting?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu