marți, 8 decembrie 2009

Asediul Vienei - part 1

In weekendul prelungit cu 1 decembrie am facut o plimbare pana la Viena impreuna cu prietenii nostri(nasii nostri de nunta) Dan(Double) si Alexandra(Alia). Excursia face parte din programul "O capitala europeana pe an" pe care l-am inaugurat anul trecut cu Filip cand am vizitat Budapesta.

O sa incep cu concluzia, ca sa nu va plictisesc. Budapesta > Viena. Realy. Mi-a placut mult mai mult Budapesta decat Viena. Poate si din cauza perioadei, Budapesta am vizitat-o in primavara iar Viena iarna. Poate din cauza ca Viena e foarte scumpa pentru salariile din Romania :P. E scumpa pentru ca intrarile la muzee sunt scumpe, mancarea e destul de scumpa si o vizita la toaleta e 50 de centi. Imagine that, 2 lei pentru un piss pauza. Daca mergeti la Viena, make sure ca va antrenati bine vezica urinara inainte, daca nu vreti sa platiti 10 lei pe zi pentru toaleta.

That being said, a fost o experienta foarte placuta si pe alocuri ciudata. Ciudat a fost hotelul. Imagine ca ai o matusa foarte batrana si un pic nebuna. Acuma imagine cum arata casa respectivei matusi. E plina de mobila din diferite epoci, cateva bucati de calitate foarte buna, cu patina timpului pe ele, adevarate bijuterii de arta. Alte bucati sunt doar chicioase si vechi.

Cam asa era hotel Urania. Fiecare camera era decorata diferit si fiecare camera avea ceva cam ciudat. Aveti aici camera in care am stat eu si Filip, camera numarul 25 http://www.hotel-urania.at/foto_gross.php?foto=zimmer19 . Observati nu-i asa o prevalenta a covoarelor din bucatele pe care bunicile noastre le aveau in "camera din fata" back in the day. Covoare care aici sunt folosite pentru a impacheta patul si dulapul. Si ce merita remarcat e candelabrul care e chiar deasupra patului (Filip era chiar stresat). Si sirena de la cap. Care era urata. Nu semana de loc cu Ariel.

In prima faza cand am intrat in camera lui Double si Alia am zis, man.. they are lucky. Apoi ne-am uitat mai atent si am zis hmmm... Treaba e in felul urmator: camera e superba. E imensa, are un pat 2*2, o canapea si doua fotolii de piele + un chaise long stil baroc. And then there is the ceiling: http://www.hotel-urania.at/foto_gross.php?foto=zimmer13. Partea cea mai proasta la tavan nu e ca ai nudurile alea prost realizate in care nu-ti dai seama daca sexul is straight or gay.
Problema e ca in fiecare colt al camerei ai cate un om care se uita in jos la tine. Si dintre cele 4 potrete, unul nu are ochi. Are doar niste hauri negre fara capat. Daca aveti o imaginatie prea bogata si o inima slaba, atunci incercati sa evitati camera. It won't do much for your health.

Alte mentiuni pentru hotel: Avea niste scari al dracului de greu de urcat. Avea un tablou cu un copilas in nud care facea pisu. Avea un proprietar cu o cruce si un lant de aur la gat care l-ar face de rusine si pe regele Cioaba. Proprietarul nu era roman. La parter se auzeau tot timpul ciripituri de papagali. N-am vazut nici o urma de papagali during the stay. In schimb am vazut 2 javre rezidente, cred ca erau chiuaua dar aveau cel putin 100 de ani cainesti, ca nici nu mai vedeau bine. Erau imbracate cu pluoverase tricotate. They begged during breakfast. I usualy like dogs. I wanted to kick them. Si last but not least: un basorelief cu un nud de femeie. Era rezemat de fereastra si cum coborai scarile era exact la locul bun in caz ca te impiedici sa nimeresti cu fata in partea toracica. Era de ghips si anatomicaly correct.

Partea a doua, maine.

P.S. "Asediul Vienei" este un roman lansat in 2007 de catre scriitorul clujean Horia Ursu(mi-a fost profesor de franceza la masterul de la FSEGA). Cartea a primit premiul pentru proza al Uniunii Scriitorilor din Romania in 2007. Inca nu l-am citit dar e pe wish list pentru 2010.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu